Online telefonie (VoIP) voor mkb Tilburg
Flexibiliteit in bellen en een betere bereikbaarheid
Met VoIP-telefonie van CompX in Tilburg ben je vrij om te bellen waar je maar wilt. Je belt via internet, waardoor je altijd en overal bereikbaar bent op je vaste telefoonnummer. Omdat je geen dure fysieke telefooncentrale en -lijnen nodig hebt, is online bellen voordeliger; je belkosten dalen. Ook het beheren van je online telefonie is eenvoudiger en goedkoper.
Hoe werkt online of VoIP-bellen?
Bij online bellen wordt je telefoongesprek omgezet in enen en nullen en verpakt in een datapakketje. Het pakketje wordt verstuurd via internet en bij de ontvanger afgeleverd. Daar wordt de data automatisch uitgepakt en teruggezet naar audio. Voor internetbellen heb je een VoIP-account, internetverbinding en – naar eigen voorkeur – softphone, smartphone of VoIP-toestel nodig.
Voordelen van bellen via internet
1
Lagere belkosten / zelfs gratis bellen
Omdat je geen fysieke telefooncentrale en -lijnen nodig hebt, liggen de beltarieven laag. Heb je meerdere (buitenlandse) vestigingen? Binnen het bedrijfsnetwerk bellen al je medewerkers onderling gratis en onbeperkt.
2
Minder onderhoud, lagere beheerkosten
Voor VoIP-bellen heb je geen fysieke infrastructuur, prijzige telefooncentrale en onderhoudsmonteur meer nodig. Een online telefooncentrale is makkelijker te beheren; bij groei is een VoIP-account zo aangevraagd.
3
Altijd en overal telefonisch bereikbaar
Je VoIP-account is gekoppeld aan je toestel, niet aan je locatie. Waar je ook werkt, je bent altijd bereikbaar op je vaste, zakelijke nummer. Fijn voor medewerkers die veel thuiswerken, onderweg zijn of in het buitenland werken.
4
Persoonlijke bereikbaarheid beheren
Met VoIP regel je je eigen telefonische bereikbaarheid. Je legt in een belplan vast wat er met een binnenkomend telefoontje moet gebeuren. Welke belgroepen zijn er? Hoe loopt de belroute als jij niet beschikbaar bent?
5
Inzicht in het belverkeer van je bedrijf
Met VoIP maken we eenvoudig online rapportages over het belverkeer van je bedrijf. Zo zie je bijvoorbeeld op welke tijdstippen de meeste telefoontjes binnenkomen en kan je je personele bezetting daarop aanpassen.
6
Slimme integratie in huidige systemen
VoIP is te koppelen aan o.a. e-mail- en CRM-programma’s. Belt een klant, dan verschijnt de klantkaart in beeld. Belletje gemist? Je vindt een melding in je mailbox. Meeting in je agenda? Je telefoon schakelt automatisch door.
VoIP-oplossingen voor mkb Tilburg
Online bellen met smartphone
De professionele uitstraling van een vast telefoonnummer combineren met de flexibiliteit van je mobiele telefoon? Dan is ‘vast op mobiel’ voor jou dé oplossing.
Online bellen met softphone
Heb je liever geen vast toestel op je bureau? Met een softphone bel je via speciale software op je pc of laptop, en voer je je gesprekken via een headset.
Online bellen met vast toestel
Gehecht aan een vast toestel op je bureau? Online bellen of internetbellen vraagt om een toestel dat geschikt is voor VoIP. Wij adviseren je hierover graag.
Vaste, maandelijkse ICT-kosten
Hoe fijn is het vooraf te weten wat je maandelijks in ICT investeert. Wij beheren je VoIP-telefonie voor een vast bedrag per maand per werkplek. Onze facturen zijn overzichtelijk en voorspelbaar, en onze diensten per maand aan te passen.
Zo makkelijk stap je over op VoIP
1.
Inventarisatie
We brengen de huidige en gewenste telecomstructuur compleet in kaart.
2.
Advies en voorstel
Je ontvangt een advies, belplan en helder prijsvoorstel voor de overzetting.
3.
Inrichten en testen
In een testomgeving testen we VoIP net zolang tot het bellen feilloos gaat.
4.
Overzetting
Bij de migratie zetten we de applicaties naar de echte werkomgeving over.
5.
Beheer en service
We monitoren /onderhouden het VoIP-proces en beantwoorden je vragen.