013 8200254       Informatie MA-VR 8.30 uur - 17.00 UUR       Servicedesk MA-VR 7.30 uur - 18.00 UUR

Het verhaal van Rob: Hoe voelt dat, het einde van een decennium?

 

Tja, hoe voelt zoiets? Hoe voel je jezelf na het afsluiten van een ondernemers-avontuur van 10 jaar en wat doet het uit handen geven van jouw ‘kind’ aan een andere ondernemer eigenlijk met je? Hoe is het om weer werknemer te zijn en dus niet langer zelf alle beslissingen te kunnen nemen? Zijn mijn klanten wel in goede handen en wordt er met dezelfde passie voor ze gezorgd zoals ikzelf altijd heb gedaan. Zonder te formeel gedoe en met dezelfde persoonlijke Brabantse ‘schwung’ waar ze aan gewend zijn?

Dit is slechts een kleine greep uit de talloze vragen die maandenlang door je hoofd schieten als je hebt besloten een versnelling terug te schakelen en de racebaan na ruim 10 jaar in te wisselen voor de reguliere snelweg van alledag. Je weet met jouw volle verstand dat dit de juiste keuze is en dat het zowel voor jezelf als voor jouw klanten de beste optie is, maar toch voelt het dubbel. De teleurstelling dat het bedrijf in die 10 jaar niet naar het niveau is gegroeid dat je voor ogen had, houdt de weegschaal netjes in balans… en misschien hoort dat ook wel zo.

Gelukkig is dit niveau door John en Bjorn van CompX ICT & Telecom samen met hun geweldige team wel in dezelfde termijn van 10 jaar behaald en dat met exact dezelfde passie voor de klant en de onmisbare Brabantse gezellige en saamhorige insteek! Ik kon me daarom geen betere kandidaat voor de overname van Greenterminal voorstellen en dat besef werd na de eerste kennismakingen alleen maar sterker. Zo sterk zelfs, dat ik andere geĆÆnteresseerde kandidaten heb afgehouden en meteen met de volle focus het traject met CompX ben ingegaan. Dit ‘klikte’ zo geweldig dat we elkaar niet meer los hebben gelaten.

Tja en zo gebeurde het dat ik een paar maanden later na die ‘klik’ mocht beginnen als technisch projectleider tussen dat gezellige en saamhorige team van Brabo’s in Tilburg. Wat blijkt: Alles waar ik tegenop keek en me zorgen over maakte, blijkt geheel onterecht te zijn geweest. De warme jas waar ik aan gewend was, is simpelweg veranderd voor eenzelfde jas met een iets ander kleurtje. Hij zit even comfortabel. Ook hier kent de helpdesk vrijwel elke klant bij naam, worden de klanten bediend met dezelfde service gerichte instelling en op de informele en oprechte wijze waar ik zelf ook zo van hou.

Ook besef ik me hierdoor weer hoe prettig het is om in teamverband te werken: elke ochtend met een kop koffie in jouw kantoortje aan huis achter jouw bureau kruipen is toch een stuk minder gezellig en minder motiverend dan elke dag weer omringd te zijn door collega’s met dezelfde passie. Er samen voor de klant willen zijn. Zoiets geeft energie en de dagen vliegen voorbij. Misschien ook wel omdat ik hier door het gehele team fantastisch ben onthaald. Ik ben ze daar enorm dankbaar voor.

Daarnaast kan ik de energie geweldig kwijt in de eerste projecten waar ik aan heb mogen beginnen: Het verder uitwerken van de beveiligingssystemen die we gaan inzetten om mobiele apparaten beter te beveiligen. De overheid doet hier met de AVG wetgeving al een hoop aan, echter, het is aan ons om dit te vertalen in IT-oplossingen die er voor zorgen dat ook onze klanten aan die wetgeving kunnen voldoen.

Met die gedachte in het achterhoofd wil je er niet aan moeten denken dat een laptop of tablet wordt verloren of gestolen met daarop bijvoorbeeld foto’s van kinderen en/of de onbeveiligde financiĆ«le gegevens van klanten. Als bepaalde gegevens in verkeerde handen vallen en/of op het internet belanden, kan de klant gelijk opdoeken. Er is dan ook een belangrijke rol voor ons als automatiseerder weggelegd. Het testen is momenteel in volle gang en ik heb er het volste vertrouwen in dat we hier op korte termijn een heel mooie en volledige oplossing voor kunnen gaan aanbieden.

Om terug te komen op mijn eerste vraag: Hoe voelt dat, het einde van een decennium? Dat voelt verdomd goed zeker als onderdeel van het CompX-team van toppers!:)

Heb je nog andere vragen voor Rob? Bel dan naar 013-8200254 of mail naar info@compx.nl. Rob staat je graag te woord!