013 8200254       MA-VR 8.30 uur - 17.00 UUR

FAQ – Online Werken

Hoe veilig is Online Werken in de cloud?

Wij durven te beweren dat uw automatisering bij ons in de cloud veiliger is en beter beschermd wordt dan dat u dat zelf zou kunnen doen. Onze jarenlange ervaring en kennis van technologie helpt ons daar uiteraard bij. Het is tenslotte onze expertise en waarschijnlijk niet de uwe. Wij gebruiken de meest geavanceerde technieken van het moment en houden nieuwe ontwikkelingen scherp in de gaten.

Waar worden mijn gegevens opgeslagen?

De servers van CompX en dus “onze cloud”, bevindt zich in een supersnel en betrouwbaar datacenter van Interconnect in Eindhoven. In Nederland dus. Dit datacenter is ISO gecertificeerd, draait op state of the art technologie, duurzame stroom en ga zo nog maar even door. De datacenters van Interconnect behoren tot de beste en modernste ter wereld. Beter en veiliger bestaat op dit moment niet.

Bij wie moet ik zijn in geval van problemen?

Bij ons! U mag als klant van CompX onze Servicedesk altijd bellen. Het gebruik van de Servicedesk is in de prijs inbegrepen. Overigens is dit wel op basis van ‘fair use’. Daar bedoelen we mee dat de vragen of problemen wel echt iets met onze dienst te maken moeten hebben. Al gaan we echt niet moeilijk doen als u eens met een ander probleem bij ons aanklopt, alleen als dat structureel gebeurt zullen wij ons beroepen op ‘unfair use’ en met u het gesprek daarover aangaan.

Wat is de opzegtermijn van Online Werken?

Online Werken in de cloud van CompX neemt u af in de vorm van een abonnement. In eerste instantie sluiten wij een contract met u af met een duur van 12 maanden. Het is per gebruiker opzegbaar. Uitbreiden kan altijd.

Wat gebeurt er met mijn data als ik bij CompX wegga?

Niets. Uw data blijft uw eigendom. U zult uw data dan wel moeten ‘terugmigreren’ naar de omgeving van uw keuze. U kunt dat dan zelf (laten) doen of wij helpen u daarbij.

Hoe ziet Online Werken van CompX er eigenlijk uit?

Wanneer u inlogt op uw Online Werken account, verschijnt uw eigen desktop en die ziet er in principe niet anders uit dan andere desktops. Qua uiterlijk merkt u dus niet dat u niet meer lokaal werkt, maar in de cloud. Dit maakt de overgang van uw oude naar de nieuwe manier van werken zeer laagdrempelig. Wij kunnen u een gratis demo komen geven, indien gewenst.

FAQ – Online Bellen

Welke voordelen heeft het overstappen op VoIP voor mijn organisatie?

De voordelen zitten in verschillende aspecten. De functionaliteiten zijn zeer uitgebreid en de kosten zullen in de meeste gevallen lager zijn dan traditionele telefonie. Kort samen gevat; meer functionaliteit tegen lagere kosten. Daarnaast kent VoIP-telefonie een uitgebreid fall back scenario in geval van storing.

Hoe betrouwbaar is VoIP ten opzichte van traditionele telefooncentrale?

Aangezien de telefooncentrale niet meer fysiek aanwezig is maar elders in een datacenter op een server draait zult u geen onderhoud hoeven plegen aan uw centrale. Op het moment dat er in het datacenter onverhoopt een storing optreedt zal er automatisch worden overgestapt op een andere hosted centrale. De gebruiker zal hier niks van merken.

Moet ik voor elke vestiging een eigen hosted centrale afnemen?

VoIP-telefonie wordt afgehandeld via het internet in een datacenter. Dat maakt het mogelijk om met meerdere vestigingen op dezelfde telefooncentrale te werken. Eén hosted telefooncentrale volstaat dus voor de gehele organisatie. Met een collega bellen op een andere vestiging of een klant doorverbinden is dus gewoon een kwestie van een intern nummer kiezen.

Kan de VoIP-telefonie meegroeien met mijn organisatie?

Eén van de voordelen van Online Bellen via VoIP van CompX is de flexibiliteit waarmee het is opgebouwd. Wanneer er een gebruiker moet worden toegevoegd dan is dit mogelijk. Aan het aantal gebruikers van de hosted centrale geldt geen maximum. Het downgraden van het aantal gebruikers is overigens net zo simpel als het upgraden.

Is mijn organisatie bereikbaar bij een storing met mijn internetverbinding?

Mocht de internet verbinding onverhoopt wegvallen dan registreert de hosted telefooncentrale dat direct. Op het moment van storing zal de hosted centrale dan ook het fall-back scenario uitvoeren. Dat wil zeggen dat de hosted centrale alle binnenkomende gesprekken automatisch doorzet naar een vooraf bepaald telefoonnummer. Dat kan een mobiele aansluiting zijn of een andere vestiging. Ook is het mogelijk om de binnenkomende gesprekken door te zetten naar een hele groep aansluitingen.

Is ons personeel bereikbaar op hun vaste nummer als zij thuis werken?

Met Online Bellen via VoIP van CompX via een hosted telefooncentrale is iedereen binnen de organisatie te bereiken op zijn of haar eigen vaste telefoonnummer, plaats en device onafhankelijk. Wanneer een medewerker er dus voor kiest thuis te werken dan is hij of zij te bereiken op het vaste telefoonnummer. Maar behalve bellen zijn de rest van de functionaliteiten ook gewoon beschikbaar. Doorschakelen, groepsgesprek en alles wat een hoogwaardige telefooncentrale moet kunnen vanuit waar dan ook ter wereld.

Kan mijn organisatie nog faxen ontvangen via VoIP?

Fax-apparaten zijn veelal aangesloten op traditionele analoge (PSTN) lijnen. Om faxen te kunnen ontvangen via uw hosted telefooncentrale kan u er voor kiezen om deze via CompX om te zetten naar een digitale fax. Zo kunnen uw binnenkomende faxen worden omgezet in een PDF-bestand en ontvangt u hem vervolgens via mail.

Heeft overstappen op Online Bellen invloed op mijn PIN apparatuur?

De meeste PIN-apparatuur is om te zetten van analoog (PSTN) naar IP. De leverancier van de desbetreffende PIN-apparatuur kan u hier uitsluitsel over geven.

Van wie krijg ik de factuur voor mijn VoIP?

Wanneer u overstapt naar Online Bellen via VoIP van CompX dan zullen abonnementskosten en gesprekskosten worden gefactureerd door CompX. Desgewenst kan CompX ook uw internet verbinding verzorgen. Wanneer dit het geval is wordt ook deze dienst op dezelfde factuur toegevoegd.

Is de telefooncentrale van CompX te koppelen met ons CRM systeem?

Met Online Bellen via VoIP van CompX is er een integratie mogelijk met verschillende CRM-pakketten zoals AFAS en Exact. Maar ook synchronisatie met Outlook is mogelijk. Hierdoor kunt u bij al uw relatiegegevens direct vanuit uw telefooncentrale.

We nemen graag de tijd om je alles uit te leggen!