013 8200254       Informatie MA-VR 8.30 uur - 17.00 UUR       Servicedesk MA-VR 7.30 uur - 18.00 UUR

FAQ – Online Werken

Hoe veilig is Online Werken in de cloud?

Wij durven te beweren dat jouw automatisering bij ons in de Cloud veiliger is en beter wordt beschermd, dan dat je dat zelf zou kunnen doen. Onze jarenlange ervaring en kennis van technologie helpt ons daar bij. Het is tenslotte onze expertise en waarschijnlijk niet de jouwe. Wij gebruiken de meest geavanceerde technieken van het moment en wij houden nieuwe ontwikkelingen scherp in de gaten.

Waar worden mijn gegevens opgeslagen?

De servers van CompX , “onze Cloud”, bevinden zich in een supersnel en betrouwbaar datacenter van Interconnect in Eindhoven (Nederland). Dit datacenter is ISO gecertificeerd, draait op state of the art technologie en maakt gebruik van duurzame stroom. De datacenters van Interconnect behoren daarnaast tot de beste en modernste ter wereld. Beter en veiliger bestaat op dit moment niet.

Bij wie moet ik zijn in geval van problemen?

Bij ons! Als klant van CompX mag je altijd de Servicedesk bellen. Het gebruik van de Servicedesk is in de prijs inbegrepen, echter, dit is wel op basis van ‘fair use’. Daarmee bedoelen wij dat de betreffende vragen/problemen wel echt iets met de afgenomen dienst te maken moeten hebben. Al gaan we niet moeilijk doen als je een keer met een ander probleem bij ons aanklopt. Gebeurt dit structureel, dan zullen wij ons wel beroepen op ‘unfair use’ en daarover met jou het gesprek aangaan.

Wat is de opzegtermijn van Online Werken?

Online Werken neem je af in de vorm van een abonnement. Het is per gebruiker opzegbaar. Hiervoor dien je ons 1 maand van te voren schriftelijk op de hoogte te brengen. Het uitbreiden van het aantal Online Werken accounts kan altijd. Echter, hiervoor dien je wel de ingangsdatum van het account bij ons aan te geven.

Wat gebeurt er met mijn data als ik bij CompX wegga?

Niets: jouw data blijft jouw eigendom. Echter, je zult jouw data wel moeten ‘terug migreren’ naar de omgeving van jouw keuze. Je kunt dat zelf (laten) doen, maar wij helpen jou daar ook graag daarbij.

Hoe ziet Online Werken van CompX er eigenlijk uit?

Wanneer je inlogt op jouw Online Werken account, verschijnt jouw eigen desktop en die ziet er niet anders uit dan andere desktops. Qua uiterlijk merk je dan ook niet dat je niet meer lokaal werkt, maar in de Cloud. Dit maakt de overgang van de oude naar de nieuwe manier van werken erg laagdrempelig. Wil je een keer zien hoe een online werkplek eruit ziet, laat het ons dan weten (gratis demo).

FAQ – Online Bellen

Welke voordelen heeft het overstappen op VoIP voor mijn organisatie?

Er zitten meerdere voordelen aan VoIP. Zo zijn de functionaliteiten zeer uitgebreid en de kosten in de meeste gevallen lager dan bij traditionele telefonie. Daarnaast kent VoIP telefonie een uitgebreid fall back scenario in het geval van een storing.

Hoe betrouwbaar is VoIP ten opzichte van traditionele telefooncentrale?

Aangezien de telefooncentrale niet meer fysiek aanwezig is, maar elders in een datacenter op een server draait, zul je geen onderhoud meer hoeven te plegen aan jouw centrale. Op het moment dat er in het datacenter onverhoopt een storing optreedt, wordt er automatisch op een andere hosted centrale overgestapt. Jij als gebruiker zal hier niks van merken.

Moet ik voor elke vestiging een eigen hosted centrale afnemen?

VoIP telefonie wordt afgehandeld via het internet in een datacenter. Dat maakt het mogelijk om met meerdere vestigingen op dezelfde telefooncentrale te werken. Eén hosted telefooncentrale volstaat dan ook voor de gehele organisatie. Met een collega bellen op een andere vestiging of een klant doorverbinden, is een kwestie van een intern nummer kiezen.

Kan de VoIP telefonie meegroeien met mijn organisatie?

Een van de voordelen van Online Bellen via VoIP van CompX is de flexibiliteit waarmee het is opgebouwd. Wanneer er een gebruiker moet worden toegevoegd, dan is dit gewoon mogelijk. Aan het aantal gebruikers van de hosted centrale geldt bovendien geen maximum. Het downgraden van het aantal gebruikers is overigens net zo simpel als het upgraden.

Is mijn organisatie bereikbaar bij een storing met mijn internetverbinding?

Mocht de internetverbinding onverhoopt wegvallen, dan registreert de hosted telefooncentrale dat direct. Op het moment van storing zal de hosted centrale het fall-back scenario uitvoeren. Dat wil zeggen dat de hosted centrale alle binnenkomende gesprekken automatisch doorzet naar een door jou vooraf bepaald telefoonnummer. Dat kan een mobiele aansluiting zijn of een andere vestiging. Ook is het mogelijk om de binnenkomende gesprekken door te zetten naar een hele groep aansluitingen.

Is ons personeel bereikbaar op hun vaste nummer als zij thuis werken?

Met Online Bellen van CompX via een hosted telefooncentrale is iedereen binnen de organisatie te bereiken op zijn of haar eigen vaste telefoonnummer, onafhankelijk van plaats en device. Wanneer een medewerker er voor kiest om thuis te werken, is hij of zij gewoon te bereiken op het vaste telefoonnummer. Naast bellen zijn de rest van de functionaliteiten ook beschikbaar: doorschakelen, een groepsgesprek en alles wat een hoogwaardige telefooncentrale moet kunnen vanuit waar dan ook ter wereld.

Kan mijn organisatie nog faxen ontvangen via VoIP?

Fax-apparaten zijn veelal aangesloten op traditionele analoge (PSTN) lijnen. Om faxen te kunnen ontvangen via jouw hosted telefooncentrale kun je er voor kiezen om deze via CompX om te zetten naar een digitale fax. Zo ontvang je de binnenkomende faxen in een PDF-bestand per mail.

Heeft overstappen op Online Bellen invloed op mijn pinapparatuur?

De meeste pinapparatuur is om te zetten van analoog (PSTN) naar IP. Vraag het voor de zekerheid na bij jouw leverancier van de desbetreffende pinapparatuur.

Van wie krijg ik de factuur voor mijn VoIP?

Wanneer je overstapt naar Online Bellen via VoIP van CompX dan zullen de abonnements- en gesprekskosten worden gefactureerd door CompX. Desgewenst kan CompX ook jouw internetverbinding verzorgen. Wanneer dit het geval is, wordt deze dienst ook op de factuur toegevoegd.

Is de telefooncentrale van CompX te koppelen met ons CRM systeem?

Met Online Bellen van CompX is er een integratie mogelijk met verschillende CRM pakketten, zoals AFAS en Exact. Je kunt ook Outlook synchroniseren. Hierdoor kun je direct vanuit jouw telefooncentrale bij al jouw relatiegegevens.

Wil je meer weten? We leggen je graag alles uit!