013 8200254       Informatie MA-VR 8.30 uur - 17.00 UUR       Servicedesk MA-VR 7.30 uur - 18.00 UUR

Top 4 ICT ergernissen onder werknemers in 2018. Wat er aan te doen?!

1. Trage PC, laptop of thin cliënt

Je start jouw PC op en vervolgens duurt het “uren” voordat je eindelijk aan de slag kan. Er schieten daarnaast allemaal schermen open als ‘installeer Windows updates’, ‘Norton wil graag de PC scannen op virussen’ etc. Allemaal dingen die zorgen voor een hoop irritatie. Het liefst gooi je jouw PC door het kantoor. Ondertussen ben je een paar uur verder en ben je nog steeds niet begonnen aan jouw eigenlijke werk.

2. Trage/haperende Internetverbinding

Een andere grote irritatie op de werkvloer is “mijn internet werkt niet”. Vaak wordt gedacht dat dit in het verlengde ligt van een trage PC. Echter, het probleem zit meestal ergens in het netwerk of ligt aan de netwerkverbinding zelf. Wat ook voor problemen kan zorgen, is dat één van de andere medewerkers (vaak) filmpjes op internet kijkt of muziek streamt via YouTube. Hierdoor wordt de internetlijn dichtgetrokken en hebben jij en de andere collega’s geen/slecht internet meer.

3. Wi-Fi is niet stabiel

Steeds meer apparaten zoals laptops, mobiele telefoons en tablets maken gebruik van Wi-Fi om op internet te komen. Een goed en veilig Wi-Fi signaal is dan ook essentieel. In de praktijk kom je er, echter, vaak achter dat de Wi-Fi op kantoren dramatisch is. Er is géén/heel weinig signaal, de verbinding hapert of het internet is traag. Vaak heeft dit te maken met de router of acces points in combinatie met de beschikbare downloads en uploads vanuit de internet provider. Daarnaast zitten medewerkers vaak met hun mobiele telefoon op de Wi-Fi van het werk en worden er regelmatig filmpjes en muziekfragmenten bekeken op Social Media. Dit kan er voor zorgen dat één persoon de volledige internetsnelheid benut (net als bij irritatiepunt 2). Uiteraard blijft kwalitatief goed materiaal de basis voor een stabiel Wi-Fi signaal.

4. De Servicedesk is moeilijk of niet te bereiken

Het systeem loopt vast en je hebt net uren zitten werken zonder iets op te slaan. Je wilt zo snel mogelijk verder zonder dat je jouw data verloren bent. Wat nu? Even bellen met de Service Desk! Tuut, tuut “goedendag op dit moment zijn alle medewerkers in gesprek een ogenblik geduld AUB”. Dat is nu net niet wat je wilt horen, aangezien het rapport over 10 minuten bij jouw klant moet liggen. Zorg ervoor dat je een IT partij hebt die je snel en oplossingsgericht helpt.

ICT Irritaties gedag zeggen? Ja dat kan!

Herken jij bovenstaande zaken en weet jij dat er iets moet gebeuren op het gebied van ICT binnen jouw organisatie? Neem dan contact op met CompX 013-8200254 of stuur een mail naar info@compx.nl. Wij helpen jou graag verder om dit alles te voorkomen.